Κοινοποίηση περιεχομένου

 

Αφαίρεση υγρασίας από φανάρι

Φανάρι BMW 3series E92 με σχηματισμένη υγρασία στο εσωτερικό του

Αφαίρεση υγρασίας από φανάρι

Φανάρι BMW 3series E92 με σχηματισμένη υγρασία στο εσωτερικό του

Ένα όχι τόσο σπάνιο πρόβλημα είναι αυτό της υγρασίας στο εσωτερικό ενός φαναριού. Η αιτία του προβλήματος συνήθως είναι κάποια ελαττωματική τσιμούχα ή κάποιο πολύ μικρό σπάσιμο στο εξωτερικό του φανού. Είναι πιθανό πάντως να μην είναι μεγάλο το πρόβλημα, και όσο δίνεται προσοχή στο πλύσιμο με πιεστικό, η ζημιά είναι επουσιώδης αρκεί να αφαιρεθεί η υπάρχουσα υγρασία.

Για την αφαίρεση λοιπόν της υγρασίας από το εσωτερικού του φαναριού, θα πρέπει αφ’ ενός να ατμοποιηθεί η υγρασία και αφ’ ετέρου να δημιουργηθεί μία «έξοδος διαφυγής» του υδρατμού. Πριν λοιπόν αρχίσουμε να αυξάνουμε τη θερμοκρασία του φανού με ένα πιστόλι θερμού αέρα ώστε να ατμοποιηθεί η υγρασία, αφαιρούμε κάποιο καπάκι ή κάλυμμα στο επάνω ή στο πίσω μέρος του φανού.

Πολύ σημαντικό εργαλείο στην όλη διαδικασία, είναι ένα θερμόμετρο υπερύθρων ώστε να ελέγχεται διαρκώς η θερμοκρασία του φανού. Αυτή δεν θα πρέπει να ξεπερνά τους 40oC για μην προκληθεί ζημιά στο εξωτερικό πλαστικό ή στα εσωτερικά κάτοπτρα.

Μετά από περίπου 30’ θα έχουμε φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Είναι βέβαια πιθανό να έχει μείνει λίγη υγρασία στο εσωτερικό του φαναριού, η οποία θα εξαλειφθεί τελείως με την πάροδο του χρόνου. Αν φυσικά επαναλαμβάνεται η ύπαρξη υγρασίας θα πρέπει είτε να κολληθεί το φανάρι, είτε να αντικατασταθεί.